Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 2 sierpnia 2022

Na ślub w stylu boho

Cieszę się kiedy moje projekty stają się rzeczywistością. Tym razem praca miała być utrzymana w stylu BOHO. Określenie jest mi znane i kojarzę, iż bardziej dotyczy mody i aranżacji wnętrz, jednak rzetelność nakazywała mi zgłębić znaczenie tego słowa. 

Dowiedziałam się, że boho jest skrótem od bohemy, czyli cyganerii artystycznej. Słowo to  oznacza środowisko artystyczne i towarzyskie życie przedstawicieli świata sztuki, wywodzi się z języka francuskiego ( la bohème) i w dosyłowym znaczeniu oznacza mieszkańca Czech. Skąd zatem określenie cyganeria? Otóż w średniowieczu sądzono, że Cyganie przybyli z Czech. Łacińska nazwa bohemus, wraz ze skojarzeniami (Czech = Cygan) przeniosła się do Francji. 

Artyści, przedstawiciele tego nurtu lubowali się w życiu barwnym i nieokiełznanym – za nic mieli formy, normy i konwenanse. Łączyły ich miłość do sztuki, potrzeba wolności i chęć bycia sobą. 

Inspiracja takim stylem życia przeniosła się później do sfery mody oraz naszego otoczenia. Można to zauważyć w nawiązaniach do kultury etnicznej, czy afrykańskiej, sięganie po kolorystykę związaną z naturą, jak również po naturalne składniki, jak drewno, wełna, len czy pióra.

W środowisku scrapowym styl BOHO pojawił się już jakiś czas temu. Jeśli chodzi o rodzimy rynek znajdziecie go w papierach m. in. marki Mintay, Craft O'clock , Lemon Caft, UHK Gallery, Piątek13 z zagranicy w kolekcjach GRAPHIC45, Stamperii, Prima Marceting.

Ja postanowiłam sięgnąć po papiery Mintaya, do kolekcji "FALL FESTIVAL", którą pokochałam od pierwszego wejrzenia i zaopatrzyłam się w większa ilość tych papierów, co było bardzo dobrą decyzją :D 

Stworzyłam z nich komplet ślubny: kartkę z pudełkiem. 

Do ozdobienia wykorzystałam kwiaty z materiału i papieru, wycięte z kolekcji, sznurek jutowy, piórka, koronkę, elementy wycięte z wykrojników oraz tekturkę. Na mojej pracy znalazły się też szklane kaboszony, mikrokulki i cekiny. Tekturkę pokryłam białym proszkiem do embossingu na gorąco. 

Wyszło delikatnie i bardzo naturalnie, ja jestem zadowolona :) 
A Wam jak się podoba?
Piszcie w komentarzach swoje opinie ;) 


 



  



Użyte materiały:




2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)